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dc.date.accessioned2021-04-29T12:59:02Z
dc.date.available2021-04-29T12:59:02Z
dc.date.issued1995
dc.identifierdoi:10.17170/kobra-202103243583
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/12758
dc.language.isogerger
dc.publisherUniversitätsverlag Dr. N. Brockmeyer
dc.rightsUrheberrechtlich geschützt
dc.rights.urihttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.subject.ddc370
dc.subject.ddc420
dc.titleHandlungsorientierter Englischunterricht zwischen den Zwängen einer pluralistischen Gesellschaft, der pädagogischen Freiheit des Lehrers und den Ansprüchen des Schülers - ein circulus vitiosus?ger
dc.typeKonferenzveröffentlichung
dcterms.abstractThe article is based on an empirical project that explored linguistic and educational needs from 1990 till 1992 for future Europe. The matter of discussion attends to the question whether 'action-oriented' foreign language teaching taking place between the constraints of the pluralistic society, the pedagogic freedom of the teacher and the demands, needs and interests of the pupil is a vicious circle or not. Therefore the multifarious conditions of language teaching are focussed. The following spheres are pointed out exemplarily: demands of foreign language professional associations and experts, demands of industry and commerce, constraints by curricula and influences by factors inherent in the system of institutional foreign language teaching.eng
dcterms.accessRightsopen access
dcterms.creatorFinkbeiner, Claudia
dc.publisher.placeBochum
dc.subject.swdEuropager
dc.subject.swdHandlungsorientierter Unterrichtger
dc.subject.swdEnglischunterrichtger
dc.subject.swdPolitischer Wandelger
dc.subject.swdVielfaltger
dc.type.versionpublishedVersion
dcterms.event.date1993-10
dcterms.event.placeGießen
dcterms.source.collectionVerstehen und Verständigung durch Sprachenlernen?. Dokumentation des 15. Kongresses für Fremdsprachendidaktik, veranstaltet von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Giessen, 4. - 6. Oktober 1993ger
dcterms.source.editorBredella, Lothar
dcterms.source.identifierISBN 3-8196-0339-5
dcterms.source.pageinfo331-337
dcterms.source.seriesBeiträge zur Fremdsprachenforschung ; Bd. 3ger
kup.iskupfalse
dcterms.event15. Kongreß für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschungger


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