Zur Kurzanzeige

dc.date.accessioned2024-03-25T08:38:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifierdoi:10.17170/kobra-202403209833
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/15596
dc.language.isoeng
dc.relation.haspartdoi:10.1037/cpb0000200
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.ddc300
dc.titleOn the Path to Professionalization in Coaching: From Coaches' Attitudes for Participating in Coaching Research to Improving Coachees' Reflective Capacityeng
dc.typeDissertation
dcterms.abstractThis dissertation aims to advance the professionalization of coaching by advancing coaching research. It does this by meeting the demand for methodological grounding and examining coaches' motives for participating in coaching research, thereby contributing to the generation of larger and more-realistic samples (Study 1), by conducting theory-driven research based on psychotherapy research, and by using an observer-based method to evaluate behavioral data (Study 2). At the same time, it contributes to improving the professionalism of coaches by answering the question of whether coaching promotes the reflection of coachees and thus provides insights for coaches in their professional practice (Study 3).eng
dcterms.abstractZiel dieser Dissertation ist es, die Professionalisieru Professionalisierung von Coaching durch die Förderung von Coaching Coaching-Forschung voranzutreiben. Sie tut dies, indem sie der Forderung nach methodischer Fundierung nachkommt und die Beweggründe von Coaches für die Teilnahme an Coaching-Forschung untersucht und damit zur Generierung größerer und realistischerer Stichproben beiträgt (Studie 1), indem sie theoriegeleitete Forschung auf der Basis der Psychotherapieforschung durchführt und indem sie eine beobachterbasierte Methode zur Messung der Reflexionsfähigkeit anhand von Verhaltensdaten verwendet (Studie 2). Gleichzeitig trägt sie zur Verbesserung der Professionalität von Coaches bei, indem sie die Frage beantwortet, ob Coaching die Reflexionsfähigkeit von Coachees fördert und damit Erkenntnisse für Coaches in ihrer beruflichen Praxis liefert (Studie 3).ger
dcterms.accessRightsrestricted access
dcterms.creatorHinn, Denise Elisabeth
dcterms.dateAccepted2024-03-12
dcterms.extent146 Seiten
dc.contributor.corporatenameKassel, Universität Kassel, Fachbereich Humanwissenschaften, Institut für Psychologie
dc.contributor.refereeMöller, Heidi (Prof. Dr.)
dc.contributor.refereeBenecke, Cord (Prof. Dr.)
dc.subject.swdProfessionalisierungger
dc.subject.swdCoachingger
dc.subject.swdForschungger
dc.subject.swdTeilnahmeger
dc.subject.swdReflexion <Psychologie>ger
dc.type.versionpublishedVersion
ubks.embargo.terms2025-03-12
ubks.embargo.end2025-03-12
kup.iskupfalse
ubks.epflichttrue
ubks.kumDisstrue


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail
Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Solange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International