Search
Now showing items 1-4 of 4
Aufsatz
Mathematical modelling in mathematics education and instruction
(1993)
This paper aims at giving a concise survey of the present state-of-the-art of
mathematical modelling in mathematics education and instruction. It will consist
of four parts. In part 1, some basic concepts relevant to the topic will be clarified
and, in particular, mathematical modelling will be defined in a broad, comprehensive
sense. Part 2 will review arguments for the inclusion of modelling in
mathematics teaching at schools and universities, and identify certain schools of
thought within mathematics education. ...
Aufsatz
Einige Ergebnisse von vergleichenden Untersuchungen in England und Deutschland zum Lehren und Lernen von Mathematik in Realitätsbezügen
(1993)
In der Arbeit werden einige Resultate von vergleichenden empirischen Untersuchungen zu unterschiedlichen Konzeptionen eines realitätsbezogenen Mathematikunterrichts, wie sie in England und Deutschland häufig vertreten werden, dargestellt. Bei diesen Untersuchungen werden in verschiedenen
Fallstudien, die u.a. auch strukturelle Unterschiede zwischen den Bildungssystemen in
England und Deutschland und den zugrundeliegenden Erziehungsphilosophien berücksichtigen, Auswirkungen dieser Konzeptionen auf die Einstellung ...
Aufsatz
An introduction to ordinary differential equations by computer algebra-systems
(Jacob, G. (Hrsg.), 1993)
We report on an elementary course in ordinary differential equations (odes) for students in engineering sciences. The course is also intended to become a self-study package for odes and is is based on several interactive computer lessons using REDUCE and MATHEMATICA . The aim of the course is not to do Computer Algebra (CA) by example or to use it for doing classroom examples. The aim ist to teach and to learn mathematics by using CA-systems.