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Aufsatz

Cross-Cultural Variations in Consumer Behavior: A Literature Review of International Studies
(2018)
This study presents a review of 85 peer-reviewed publications of cross-cultural variations in consumer behavior. The objectives of this study are to systemize conceptual and methodological approaches to research of cross-cultural variations in consumer behavior; to present an extended understanding of consumer behavior in related industries; to identify conceptual and methodological gaps and empirical issues in these studies; and by fulfilling the objective of this paper to develop an agenda guiding further research ...
Aufsatz

How digitalization changes the internationalization of entrepreneurial firms: theoretical considerations and empirical evidence
(2018)
The internationalization of firms has mainly been analyzed and explained by considering observations in a pre-digital business environment. Thus, the applicability of the internationalization theories to digital ways of conducting business needs to be challenged. Recent research on the internationalization of digital firms attempts to adapt existing international business literature to the digital market. However, these studies consider internet-based companies predominantly as a homogeneous group. It is a popular ...
Konferenzveröffentlichung

Green Luxury: New Divide in Positioning Strategies Needed?
(National University of Political Studies and Public Administration (SNSPA), Faculty of ManagementTritonic, 2017)
A basic and commonly shared implicit definition of luxury is “something superfluous.” Consuming such products and services contradicts the modern paradigm of sustainable consumption. However, luxury vendors are frequently introducing new technologies and better working conditions on a large scale, including natural colors and fair treatment of labor in the fashion industry, as well as fully electric-fueled cars, which Tesla has been producing. Previous research suggests that luxury and sustainability are incompatible. ...
Teil eines Buches
Vergabe in der Arbeitsförderung
(Erich Schmidt Verlag, 2011)
Vor gut 10 Jahren begann die Bundesanstalt für Arbeit, arbeitsmarktbezogene Dienstleistungen im Wege der Ausschreibung zu vergeben. Bald wurde diese Praxis zum Thema auch der rechtswissenschaftlichen Literatur. Eine frühe Auseinandersetzung mit der Problematik findet sich in einem Gutachten von Neumann, Nielandt und Philipp aus dem Jahr 2004. Intensiv sind die damit zusammenhängenden Fragen im 2005 von Storost und vor allem von Rixen diskutiert worden. Seitdem sind einschlägige Tagungsbände und mehrere Dissertationen ...
Teil eines Buches

Leistungserbringungsrecht als Kodifikationsproblem
(Nomos, 2010)
Maximilian Fuchs hat darauf aufmerksam gemacht, dass das Sachleistungsprinzip erst durch das Gesundheitsreformgesetz explizit im Gesetz, also im damals neuen SGB V, verankert wurde. Andererseits soll nach der zitierten Entscheidung des BSG seine Fortgeltung als übernormatives Grundprinzip des Rechts der gesetzlichen Krankenversicherung seit Inkrafttreten der RVO völlig unbestritten gewesen sein. Dies ist ein erstaunlich widersprüchlicher Befund. Man fragt sich, weshalb es nicht schon früher zu einer Kodifikation kam, ...
Masterarbeit

Möglichkeiten der Entlastung von hessischen Beitragsschuldnern
(2019)
Die Zielsetzung der vorliegenden Arbeit ist darauf ausgerichtet, die aktuell meist stark emotional aufgeladene Diskussion über eine gerechte Entlastung der Grundeigentümer bei der Erhebung von Straßenausbaubeiträgen durch einen fundierten Überblick über die Rechtsprechung sowie eine Analyse der rechtspolitischen Überlegungen in Hessen auf einer eher evidenzbasierten Ebene zu versachlichen. Letztendlich werden dem Leser die Möglichkeiten und die möglichen Folgen einer Entlastung der Beitragsschuldner (Anlieger) ...
Konferenzveröffentlichung

Outsmarting the MNCs by fitting strategic manoeuvres to national framing: evidence from India
(National University of Political Studies and Public Administration (SNSPA), Faculty of ManagementTritonic, 2017)
This paper focuses on how Indian home-grown companies captured MNCs market in India with the help of strategic maneuvering and understanding their own capabilities. Seizing the framework of Porter’s National Diamond this research follows a caselet approach for illustrating these strategies. The study’s originality springs from understanding changes in demand pattern brought by home-grown companies in the Indian market. A key implication of this paper is that the demand conditions and firm strategy (by means of targeting ...
Aufsatz
Der Kunde im Fokus
(2011)
Der Wandel der Kommunikationsgewohnheiten in Verbindung mit den modernen technischen Möglichkeiten sozialer Medien erschwert die Umsetzung integrierter Kommunikationskonzepte erheblich. Zum einen zeigen die einschlägigen Statistiken, etwa die Media-Analyse, dass die Reichweitenerosionen vieler etablierter Push-Medien, insbesondere TV, Zeitungen und Zeitschriften, noch nicht abgeschlossen sind. Zum anderen gewinnen die Pull-Medien an Relevanz, die sich sowohl in steigender Nutzungsdauer durch die Rezipienten in ihrem ...
Aufsatz
Is your Perception of "Luxury" Similar to Mine? A Concept Made of Absolute and Relative Features
(2015)
Luxury is a relative feature of goods and services. Despite the many empirical studies that have been conducted, marketing scholars have not agreed on a common definition or interpretation of the term "luxury" so far. This deficit causes improper interpretations and, thus, evokes a kind of growing conceptual confusion. Additionally, the increasing interest in luxury in recent years had contributed unintentionally to the ambiguity of the term. Advertising agencies consciously or unconsciously aim to take advantage of ...
Konferenzveröffentlichung

Linking entrepreneurial orientation to firm performance in a post-socialist market context: the case of Hungary
(National University of Political Studies and Public Administration (SNSPA), Faculty of ManagementTritonic, 2016)
Entrepreneurial orientation provoked the interest of numerous scholars as well as political and administrative decision-makers. Both start-ups and already established corporate entities are increasingly persecuting new opportunities, products, and business models in order to establish superiority above their competitive environment. The tendencies evince an optimist impact of entrepreneurial orientation on business performance, namely on financial performance. Beyond the aforementioned relationship, there are impulses ...