• Deutsch
    • English
  • Publish
  • About KOBRA  
    • About us
    • Policy
    • License
    • FAQ
    • Contact
  • 🇬🇧
    • Deutsch
    • English
  • Login
Search 
  •   KOBRA
  • Fachbereiche
  • FB 02 / Geistes- und Kulturwissenschaften
  • Institut für Anglistik/Amerikanistik
  • Fachgebiet Fremdsprachenlehr- und -lernforschung & Interkulturelle Kommunikation
  • Search
  •   KOBRA
  • Fachbereiche
  • FB 02 / Geistes- und Kulturwissenschaften
  • Institut für Anglistik/Amerikanistik
  • Fachgebiet Fremdsprachenlehr- und -lernforschung & Interkulturelle Kommunikation
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.


Diese Webseite benutzt Cookies.
COOKIE POLICY DER UNI. Close


Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Teil eines Buches Language Awareness and Multilingualism: A Historical Overview 

Finkbeiner, Claudia; White, Joanna (Springer, 2017-05-20)
In this encyclopedia entry, language awareness and multilingualism will be reviewed from a historical perspective, and current research trends will be highlighted. There is not a direct relationship between both movements from the beginning; rather there have been parallel (independent) developments. With the world becoming increasingly interconnected, multilingualism and diversity have turned into an everyday experience in various domains of life. While the field of language awareness initially concentrated on English ...
Thumbnail

Buch Herausforderungen für die Zukunft: Sprache, Kultur, Bildung 

Finkbeiner, Claudia (2018)
Der folgende Beitrag widmet sich drei wichtigen Themen, die große Herausforderungen für die Zukunft darstellen: Sprache, Kultur und Bildung. Diese Faktoren sind wie Puzzleteile eng miteinander verbunden und beeinflussen sich gegenseitig. Sprache und Kultur können darüber hinaus mit zwei Seiten einer Münze verglichen werden , die nicht zu trennen sind.
Thumbnail

Teil eines Buches Mehrsprachigkeitspotentiale im bilingualen Sachfachunterricht 

Finkbeiner, Claudia; Pflüger, Christine; Tesch, Bernd; Kaminski, Regina (Waxmann, 2018)
Im transdisziplinär angelegten PRONET Teilprojekt „Mehrsprachigkeitspotentiale im bilingualen Sachfachunterricht“ wurde eine Lernumgebung zum bilingualen Lehren und Lernen in den Zielsprachen Englisch, Französisch und Spanisch für das Sachfach Geschichte entwickelt und evaluiert. Diese qualifiziert zukünftige Unterrichtende für das bilinguale Lehren und Lernen in der heutigen mehrsprachigen Gesellschaft. Ziel war es, bei zukünftigen Unterrichtenden eine Bewusstheit für die Rolle von Mehrsprachigkeit, Mehrperspektivität ...
Thumbnail

Aufsatz Self-regulated Cooperative EFL Reading Tasks: Students’ Strategy Use and Teachers’ Support 

Finkbeiner, Claudia; Knierim, Markus; Smasal, Marc; Ludwig, Peter H. (2012-04-11)
The ADEQUA research project has gained empirical evidence on how the situationally adequate use of learning strategies can be facilitated during cooperative reading tasks in the EFL classroom. Two video studies were conducted with 9th grade EFL (English as a Foreign Language) learners in German schools: The first (laboratory) study investigated the students’ use of strategies while working in dyads and without teacher support on a given task. The second study, a field study, focused on teachers’ actions to support ...
Thumbnail

Teil eines Buches Handlungsorientierter Unterricht (Holistic and action-oriented learning and teaching) 

Finkbeiner, Claudia (Routledge, 2013)
Holistic, action-oriented learning and teaching (in German: handlungsorientierter Unterricht) are principles in schooling that take account of learners' undivided physical, psychological, emotional and spiritual preconditions in the learning process as well as their inherent human drive to be actively and whole-heartedly involved in relevant actions (Finkbeiner, 2002). The teaching approach based on this presupposition considers that learners make active use of both hemispheres of the brain (Löffler, 2002), thus ...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
KOBRA copyright © 2006-2018  UB Kassel
Contact Us | Send Feedback | Impressum / Datenschutz
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KOBRACommunities & CollectionsBy Issue Date Authors Titles Keyword (DDC)Keyword (GND)Publication type Language Open access This CommunityBy Issue Date Authors Titles Keyword (DDC)Keyword (GND)Publication type Language Open access

Discover

  • Date Issued 2018 (2) 2017 (1) 2013 (1) 2012 (1)
  • Publication typeArticle  (1)Book  (1)Part of Book  (3)
  • Keyword (DDC)370  Education  (1)400  Language  (2)420  English and Old English languages  (2)
  • Open access open access (5)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
KOBRA copyright © 2006-2018  UB Kassel
Contact Us | Send Feedback | Impressum / Datenschutz
Theme by 
Atmire NV