Suche
Anzeige der Dokumente 1-2 von 2
Dissertation
Fostering sustainable consumption through communication: Consumers’ appreciation of biodiversity-friendly pasture-based cattle husbandry
(2024-01)
Considering dramatic environmental changes, there is an evident necessity of a transition to more sustainable animal production that caters to societal demand for ethical production and consumption. The slow but steady shift in consumer demand for animal-friendly, environmentally, and socially re-sponsible animal products has been well documented over the past years. The overarching goal of this dissertation is to provide insights regarding consumer perceptions, acceptance, preferences and com-munication of ...
Dissertation
Veränderungen im Öko-Lebensmittelkonsum in Familien mit Kindern und deren Hintergründe
(2010-02-17)
Im Rahmen der Arbeit wird den Fragen nachgegangen, inwiefern der Konsum von Öko-Lebensmitteln in Familien mit Kindern im zeitlichen Verlauf Veränderungen unterliegt und worin Veränderungen im Öko-Lebensmittelkonsum in Familien mit Kindern begründet sind. Aus den hierzu gewonnenen Erkenntnissen werden Schlussfolgerungen für die Konsumentenforschung und das Marketing von Öko-Produkten gezogen. Theoretische Grundlage stellen der Familienzyklus sowie Forschungsergebnisse zum Konsumentenverhalten in Familien und zum Konsum ...