Suche
Anzeige der Dokumente 1-2 von 2
Dissertation
Teaching Quality in Higher Education
(2019)
Diese Dissertation hat sich mit der Frage nach der Qualität von Hochschullehre beschäftigt: Was macht Qualität von Hochschullehre aus? Wie kann man sie bestimmen? Welche Merkmale sind entscheidend? Um die Komplexität des Lehrens und Lernens an Hochschulen abbilden zu können, wurde zunächst ein Rahmenmodell mit mehreren Systemebenen und den Dimensionen Input, Prozess und Output eingeführt. Da das Erkenntnisinteresse der Forschungsarbeit auf der Wirkungsweise gängiger Hochschullehre lag, wurde eine Feldstudie mit ...
Dissertation
Taking a Closer Look at the Desirability of Desirable Difficulties - Additionally Focusing on Required Prerequisites, Negative Side-Effects, and Negative Consequences
(2022)
As the title of my dissertation already indicates, the main purpose of the following work was to take a closer, more thorough, and encompassing look at the desirability of desirable difficulties. The term desirable difficulties thereby subsumes varying types of difficult, demanding, and challenging learning strategies—like the application of (learning/practice) tests and generation tasks: Working on and successfully solving those difficult tasks requires more (cognitive) effort compared to working on easier learning ...