• Deutsch
    • English
  • Publish
  • About KOBRA  
    • About us
    • Policy
    • License
    • FAQ
    • Contact
  • 🇬🇧
    • Deutsch
    • English
  • Login
Search 
  •   KOBRA
  • Fachbereiche
  • FB 01 / Humanwissenschaften
  • Institut für Psychologie
  • Sozialpsychologie
  • Dissertationen
  • Search
  •   KOBRA
  • Fachbereiche
  • FB 01 / Humanwissenschaften
  • Institut für Psychologie
  • Sozialpsychologie
  • Dissertationen
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.


Diese Webseite benutzt Cookies.
COOKIE POLICY DER UNI. Close


Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-2 of 2

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Dissertation Die Dunkle Triade und Täuschung 

Wissing, Benno Gerrit (2021)
Die vorliegende Dissertationsschrift gliedert sich in zwei Teile: die Synopse und einen empirischen Teil (Anhänge A bis C). In der Synopse werden die empirischen Ergebnisse zusammengefasst und mit bestehenden Forschungsergebnissen kontextualisiert. Der empirische Teil umfasst alle Studien, die im Rahmen der Dissertation durchgeführt und publiziert wurden. Die Ergebnisse der Studien konvergieren dabei auf ein Assoziationsmuster der DT-Persönlichkeitseigenschaften mit Täuschungsvariablen, das von substanziellen ...
Thumbnail

Dissertation Taking a Closer Look at the Desirability of Desirable Difficulties - Additionally Focusing on Required Prerequisites, Negative Side-Effects, and Negative Consequences 

Wenzel, Kristin (2022)
As the title of my dissertation already indicates, the main purpose of the following work was to take a closer, more thorough, and encompassing look at the desirability of desirable difficulties. The term desirable difficulties thereby subsumes varying types of difficult, demanding, and challenging learning strategies—like the application of (learning/practice) tests and generation tasks: Working on and successfully solving those difficult tasks requires more (cognitive) effort compared to working on easier learning ...

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
KOBRA copyright © 2006-2018  UB Kassel
Contact Us | Send Feedback | Impressum / Datenschutz
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of KOBRACommunities & CollectionsBy Issue Date Authors Titles Keyword (DDC)Keyword (GND)Publication type Language Open access This CollectionBy Issue Date Authors Titles Keyword (DDC)Keyword (GND)Publication type Language Open access

Discover

  • Date Issued 2022 (1) 2021 (1)
  • Publication type
    Dissertation (2)
  • Keyword (DDC)150  Psychology  (2)370  Education  (1)
  • Open access open access (2)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
KOBRA copyright © 2006-2018  UB Kassel
Contact Us | Send Feedback | Impressum / Datenschutz
Theme by 
Atmire NV