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Teil eines Buches
Analyse der menschlichen Zuverlässigkeit für manuelle Montagetätigkeiten
(Beuth Verlag GmbH, 2019)
Während sich Fehlerraten von Maschinen und Robotern regelmäßig im Promillebereich bewegen, fällt bei manuellen Montagetätigkeiten auf, dass manche Arbeitsschritte deutlich fehleranfälliger sind als andere. Da eine prospektive Auseinandersetzung mit der Zuverlässigkeit des Menschen im Montageprozess in der betrieblichen Praxis bisher weitestgehend vernachlässigt wurde, stellt der folgende Beitrag einen prozessorientierten Ansatz zur qualitativen und quantitativen Analyse der menschlichen Zuverlässigkeit bei manuellen ...
Aufsatz
Adapting Kano's Theory for weighting and implementing customers requirements on a software tool for assessing human reliability in manual assembly
(2018)
The following paper illustrates the conception of an Excel-based software tool developed to predict human error probabilities in manual assembly lines. In this regard, the paper clearifies how reliable risk analyses of manual work tasks can be carried out with the help of a software tool. Furthermore, to initiate a high user-friendliness, a high acceptance and a high level of dissemination, this paper deals with a Kano survey concerning customer requirements on the developed software tool. As a result, it will be ...
Teil eines Buches
Anforderungsklassifizierung in der Fahrdynamik und Fahrerassistenz als Grundlage einer kundenorientierten Produktqualität und Kundenzufriedenheit
(kassel university press, 2016)
Die BMW Group zählt zu den weltweit führenden Herstellern von Premiumprodukten und Anbietern von Mobilitätsdienstleistungen in der Automobilindustrie. Durch zunehmende Qualitätsansprüche der Kunden gewinnt auch die Anforderungsklassifizierung an Bedeutung. Gerade in Zeiten steigenden Wettbewerbsdrucks und kürzeren Innovationszyklen ist eine genaue Kenntnis der kundenseitigen Anforderungsmerkmale und deren Auswirkungen auf die produktbezogene Qualitätswahrnehmung und Kundenzufriedenheit von großer Bedeutung. Die ...
Konferenzveröffentlichung
Anforderungsvalidierung unter Nutzung echtzeit simulierter virtueller Prototypen zur Verbesserung der Produktqualität
(FAU University Press, 2017)
Im Rahmen der Anforderungsermittlung werden verschiedene Methoden, wie Befragungs‐ und Beobachtungstechniken eingesetzt, um die bewussten Kundenanforderungen zu erfassen. Verborgene (unbewusste) Kundenanforderungen werden dabei meist nicht berücksichtigt. Aus erhobenen Kundenanforderungen lassen sich z.B. mit einer QFD die späteren Produktmerkmale ableiten. Aufgrund der unscharfen Kundenanforderungslage kommt es bei dem entwickelten Produkt oft zu einer Abweichung von den vom Kunden gewünschten Eigenschaften. Jede ...
Konferenzveröffentlichung
Structured Eyetracking-based Requirements Validation with the Help of Virtual Prototypes
(INEGI/Faculdade de Engenharia Universidade do Porto, 2017)
Customer requirements form the basis of every product development project. Incomplete requirements and lack of involvement of customers are the main factors for the failure of a product at the buyer's market (Hull et al. 2011). The Quality Function Deployment (QFD) describes a common method for translating customer requirements into product features. For this purpose, the QFD provides various matrices for the prioritization and quantification of the requirements, through the various phases of the product development. ...
Konferenzveröffentlichung
Verbesserung der Produktqualität durch eine frühe Anforderungsvalidierung mithilfe der virtuellen Realität
(Otto-von-Guericke-Universität, Fakultät für Maschinenbau, 2015)
If features meet customer requirements to 100%, one speaks about quality. In the context of the requirement identification various methods are used to generate the conscious customer requirements. Hidden (unconscious) customer requirements are not taken into account. From collected customer requirements, however, the later features can be derived. Therefore, in the developed product it often comes to a deviation from the characteristics required by the customer. Any deviation results in a lower product quality. The ...
Konferenzveröffentlichung
Concept for selecting and integrating traceability systems in the continuous improvement process of SMEs
(2019)
Industry 4.0 is characterized by digitization, globalized markets and a growing demand for individualized products. Therefore, the success of manufacturing companies heavily relies on innovative and customer driven products. However, the industrializing phase of such products is often characterized by the occurring of errors originating in a lack of experience. If errors are not detected prior to delivery, costs will increase considerably (e.g. expensive product recalls). Traceability systems can clearly identify the ...
Konferenzveröffentlichung
Quality Improvement In Manual Assembly By Software-Based Evaluation Of Human Misconduct
(European Safety and Reliability Association, 2019)
For reaching a level of high quality, production processes must be carried out both, economically and reliably. Despite automation and digitalization, manual assembly operations still constitute a key element for creating efficient production processes. However, in practice, creating robust and efficient manual assembly processes often fails because the occurrence of human errors cannot be quantified prospectively. Therefore, a corresponding procedure has been developed at the institutes of the authors. The module-based ...
Aufsatz
On the track of human errors - Procedure and results of an innovative assembly planning method
(2018-03-07)
Manual assembly operations are the endmost place of the production process and with it represent a melting pot for organizational, time-related and qualitative errors of manufacturing. Because competitive advantages are increasingly determined in the manual assembly, the creation of economical and reliable work steps is of fundamental importance for future business success. For that reason, at the institute of the authors, a procedure has been developed to use the knowledge of the Expert System for Task Taxonomy that ...