Suche
Anzeige der Dokumente 1-3 von 3
Aufsatz
Review on the Prevalence and Persistence of Neuromyths in Education – Where We Stand and What Is Still Needed
(2021-07-21)
The buzzword brain-based learning emerged in the 1970s and continues to fascinate teachers and learners in schools and universities today. However, what interested teachers often fail to realize is that brain-based or brain-friendly learning can not only be a plausible concept, but also a myth when applied incorrectly. Numerous empirical studies reveal a high degree of support for misconceptions about learning and the brain, known as neuromyths, among both pre-service and in-service teachers. When applied in the ...
Aufsatz
The Long-Term Benefit of Video Modeling Examples for Guided Inquiry
(2019-10-01)
Inquiry-based learning can be considered a critical component of science education in which students can assess their understanding of scientific concepts and scientific reasoning skills while actively constructing new knowledge through different types of activity levels (Klahr and Dunbar, 1988; Bell et al., 2005; Hmelo-Silver et al., 2007; Mayer, 2007). However, engaging in inquiry activities can be cognitively demanding for students, especially those with low prior knowledge of scientific reasoning skills (reasoning ...
Aufsatz
Angebot, Nutzung und Ertrag von Konzeptwechseltexten zu Neuromythen bei angehenden Biologielehrkräften
(2021-04-27)
Lehrkräftebildung hat das Ziel, Studierende zu Fachleuten für das Lehren und Lernen auszubilden. Empirische Studien zeigen jedoch sowohl bei angehenden als auch praktizierenden Lehrkräften eine hohe Zustimmung zu Fehlvorstellungen zum Thema Gehirn und Lernen – sogenannten Neuromythen. In der vorliegenden Studie wird in einem Mixed-Model-Design (N = 40) mit quantitativen und qualitativen Forschungsmethoden und vor dem theoretischen Hintergrund eines Angebots-Nutzungs-Modells untersucht, inwiefern sich durch eine ...