Suche
Anzeige der Dokumente 1-3 von 3
Dissertation
Herausforderungen bei der Analyse von Unterrichtsqualität und deren Wirkungen auf Lernende
(2023-07)
Die empirische Unterrichtsforschung stellt Forschende vor zahlreiche Herausforderungen. Eine besondere Herausforderung besteht darin, dass wissenschaftliche Ergebnisse in hohem Maße von den Entscheidungen der Forschenden im Forschungsprozess abhängen – ein informiertes Vorgehen ist für jeden Schritt guter wissenschaftlicher Forschung fundamental. Ziel der kumulativen Dissertation ist es daher, aus einer Metaperspektive theoretisch-konzeptionelle Grundlagen und forschungsmethodische Fragen der Unterrichtsforschung zu ...
Dissertation
Learning through Self-Explanation
(2023)
In this dissertation, the effectiveness of learning through self-explanation was examined through a series of experiments. The primary focus was on the acquisition of factual knowledge. Learners' self-explanations were coded and categorized into correct inferences, correct paraphrases, and false utterances.
Dissertation
Testing the Impact of Large-scale Digital Support on Students' Paths Toward College Education
(2024-02)
Increasing the share of college graduates can boost productivity, promote social mobility, and improve well-being. However, these benefits are often realized when the education system satisfies the demands of the industry. Otherwise, society may face skill shortages. This thesis aims to expand the understanding of how to attract students, particularly minorities, to pursue academic majors linked to the areas facing skill shortages (henceforth, high-rewarding majors). To accomplish this, it examines the impact of ...