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Teil eines Buches
Competitive Intelligence
(Verlag für Polizeiwissenschaft, 2009)
Ausgehend vom Beispiel der deutschen Automobilhersteller verdeutlicht dieser Beitrag die Notwendigkeit systematischer Konkurrenzanalysen. Es werden Aufgaben und grundlegende Vorgehensweisen beschrieben sowie Abgrenzungen zur »Business Intelligence« und zur »Industriespionage« dargestellt. Die relevanten Bereiche der Informationsumwelt der Unternehmen werden systematisiert und der Aufbau eines Competitive Intelligence Cycle zur Steuerung der Aktivitäten eingeführt. Darüber hinaus sind die Modi der Informationsbeschaffung ...
Teil eines Buches
Multimedia for direct marketing
(Information Science Reference, 2009)
In this article, we outline:
• how companies improve their business by multimedia and networks, and
• the challenges for direct marketing brought about by multimedia.
The remainder of the article is structured as follows: in the first section, we provide a definition of direct marketing, illustrate the opportunities opening up for marketers by the new technologies, and present a scheme of tasks in direct marketing. Additionally, we describe the features of direct marketing using multimedia in the four domains of ...
Teil eines Buches
Scanning multimedia business environments
(Information Science Reference, 2009)
The term environmental scanning (ES) refers to the way in which managers study their relevant business environment. More precisely, we define ES as both looking for and looking at information available in the business environment. These activities embrace all domains of gathering facts from external sources like competitive intelligence (Cl) and market research, but take a more holistic, integrative perspective by considering consumers, competitors, and the technological developments in same industry and different ...
Rezension
[Rezension zu:] Kunz-Lübcke, Andreas: Das Kind in den antiken Kulturen des Mittelmeers. Israel – Ägypten – Griechenland (2007), Neukirchen-Vluyn: Neukirchener Verlag
(2009-03)
Rezension von Ilse Müllner zu: Kunz-Lübcke, Andreas: Das Kind in den antiken Kulturen des Mittelmeers. Israel – Ägypten – Griechenland. Neukirchen-Vluyn: Neukirchener Verlag 2007.
Teil eines Buches
Marketing research using multimedia technologies
(Information Science Reference, 2009)
This article aims to:
• Review the impact of applying multimedia technologies to classic marketing research problems.
• Present the different types of marketing research activities about the Internet as the most prominent application area of multimedia technologies.
• Discuss the use of multimedia in online surveys in comparison to the traditional paper-and-pencil approach.
The main contribution of the article is a discussion of advantages and challenges provided by innovative multimedia and network technologies ...
Teil eines Buches
Mobile Direct Marketing
(IGI Global, 2009)
The role of mobile terminals such as mobile telephones, or PDAs, is shifting from gadgetry to serious platforms for direct marketing actions. The ubiquitous use of these devices offers companies a perfect medium through which to promote their products and services in a personalized and interactive way. Since mobile phone users are rarely without their mobile phones, mobile electronic devices provide marketers with almost permanent contact opportunities to introduce their products directly to potential clients. Although ...
Dissertation
Gender and Space in Tehran
(2009-03-17)
Abstract: This dissertation generally concentrates on the relationships between “gender” and “space” in the present time of urban life in capital city of Tehran.
“Gender” as a changing social construct, differentiated within societies and through time, studied this time by investigation on “gender attitude” or “gender identity” means attitudes towards “gender” issues regarding Tehran residences.
“Space” as a concept integrated from physical and social constituents investigated through focus on “spatial attitude” ...
Aufsatz
Neue Lehr-Lernkultur
(2009-11-02)
Dissertation
Biohöfe als Ausgangspunkte informeller Lernprozesse
(2009-09-24)
Die Arbeit befasst sich mit der Frage nach dem Einfluss von Biohöfen auf die Menschen, die in ihrem Umfeld leben. Sie bietet Einblicke in die Zusammenhänge, in denen Nachbarn, Kollegen, Freunde oder Kunden einen Biohof gezielt oder eher zufällig nutzen, um hier informell Erfahrungen zu sammeln, die zu nachhaltigen Lebennstilen und Wirtschaftsweisen beitragen können. Im Rahmen von sechs Fallstudien wurden hierfür ökologisch wirtschaftende Landwirtschaftsbetriebe in Brandenburg im Hinblick auf die informelle Vermittlung ...
Dissertation
MitWirkung - Zukunft gestalten
(2009-03-10)
Die Diskussion in den Planungswissenschaften beschreibt den Paradigmenwechsel vom so genannten DEAD-Model (Decide-Announce-Defend) zum Tripple-D-Model (Dialogue-Decide-Deliver) und beschäftigt sich intensiv mit dem Thema Governance. Komplexe Planungsaufgaben brauchen eine Vielfalt an Lösungsideen unterschiedlicher gesellschaftlicher Gruppen. Planung verfolgt u. a. die Umsetzung der Ziele einer nachhaltigen Entwicklung, die die Einbeziehung der Öffentlichkeit (Zivilgesellschaft, Unternehmen und Bürger) verlangt. Darüber ...