📆 Embargo bis 2025-03-12
Öffnen
Datum
2024Autor
Hinn, Denise ElisabethSchlagwort
300 Sozialwissenschaften, Soziologie ProfessionalisierungCoachingForschungTeilnahmeReflexion <Psychologie>Metadata
Zur Langanzeige
Dissertation
On the Path to Professionalization in Coaching: From Coaches' Attitudes for Participating in Coaching Research to Improving Coachees' Reflective Capacity
Zusammenfassung
This dissertation aims to advance the professionalization of coaching by advancing coaching research. It does this by meeting the demand for methodological grounding and examining coaches' motives for participating in coaching research, thereby contributing to the generation of larger and more-realistic samples (Study 1), by conducting theory-driven research based on psychotherapy research, and by using an observer-based method to evaluate behavioral data (Study 2). At the same time, it contributes to improving the professionalism of coaches by answering the question of whether coaching promotes the reflection of coachees and thus provides insights for coaches in their professional practice (Study 3).
Ziel dieser Dissertation ist es, die Professionalisieru Professionalisierung von Coaching durch die Förderung von Coaching Coaching-Forschung voranzutreiben. Sie tut dies, indem sie der Forderung nach methodischer Fundierung nachkommt und die Beweggründe von Coaches für die Teilnahme an Coaching-Forschung untersucht und damit zur Generierung größerer und realistischerer Stichproben beiträgt (Studie 1), indem sie theoriegeleitete Forschung auf der Basis der Psychotherapieforschung durchführt und indem sie eine beobachterbasierte Methode zur Messung der Reflexionsfähigkeit anhand von Verhaltensdaten verwendet (Studie 2). Gleichzeitig trägt sie zur Verbesserung der Professionalität von Coaches bei, indem sie die Frage beantwortet, ob Coaching die Reflexionsfähigkeit von Coachees fördert und damit Erkenntnisse für Coaches in ihrer beruflichen Praxis liefert (Studie 3).
Zitieren
@phdthesis{doi:10.17170/kobra-202403209833,
author={Hinn, Denise Elisabeth},
title={On the Path to Professionalization in Coaching: From Coaches' Attitudes for Participating in Coaching Research to Improving Coachees' Reflective Capacity},
school={Kassel, Universität Kassel, Fachbereich Humanwissenschaften, Institut für Psychologie},
year={2024}
}
0500 Oax 0501 Text $btxt$2rdacontent 0502 Computermedien $bc$2rdacarrier 1100 2024$n2024 1500 1/eng 2050 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/15596 3000 Hinn, Denise Elisabeth 4000 On the Path to Professionalization in Coaching: From Coaches' Attitudes for Participating in Coaching Research to Improving Coachees' Reflective Capacity / Hinn, Denise Elisabeth 4030 4060 Online-Ressource 4085 ##0##=u http://nbn-resolving.de/http://hdl.handle.net/123456789/15596=x R 4204 \$dDissertation 4170 5550 {{Professionalisierung}} 5550 {{Coaching}} 5550 {{Forschung}} 5550 {{Teilnahme}} 5550 {{Reflexion <Psychologie>}} 7136 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/15596
2024-03-25T08:38:27Z 2024 doi:10.17170/kobra-202403209833 http://hdl.handle.net/123456789/15596 eng doi:10.1037/cpb0000200 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ 300 On the Path to Professionalization in Coaching: From Coaches' Attitudes for Participating in Coaching Research to Improving Coachees' Reflective Capacity Dissertation This dissertation aims to advance the professionalization of coaching by advancing coaching research. It does this by meeting the demand for methodological grounding and examining coaches' motives for participating in coaching research, thereby contributing to the generation of larger and more-realistic samples (Study 1), by conducting theory-driven research based on psychotherapy research, and by using an observer-based method to evaluate behavioral data (Study 2). At the same time, it contributes to improving the professionalism of coaches by answering the question of whether coaching promotes the reflection of coachees and thus provides insights for coaches in their professional practice (Study 3). Ziel dieser Dissertation ist es, die Professionalisieru Professionalisierung von Coaching durch die Förderung von Coaching Coaching-Forschung voranzutreiben. Sie tut dies, indem sie der Forderung nach methodischer Fundierung nachkommt und die Beweggründe von Coaches für die Teilnahme an Coaching-Forschung untersucht und damit zur Generierung größerer und realistischerer Stichproben beiträgt (Studie 1), indem sie theoriegeleitete Forschung auf der Basis der Psychotherapieforschung durchführt und indem sie eine beobachterbasierte Methode zur Messung der Reflexionsfähigkeit anhand von Verhaltensdaten verwendet (Studie 2). Gleichzeitig trägt sie zur Verbesserung der Professionalität von Coaches bei, indem sie die Frage beantwortet, ob Coaching die Reflexionsfähigkeit von Coachees fördert und damit Erkenntnisse für Coaches in ihrer beruflichen Praxis liefert (Studie 3). restricted access Hinn, Denise Elisabeth 2024-03-12 146 Seiten Kassel, Universität Kassel, Fachbereich Humanwissenschaften, Institut für Psychologie Möller, Heidi (Prof. Dr.) Benecke, Cord (Prof. Dr.) Professionalisierung Coaching Forschung Teilnahme Reflexion <Psychologie> publishedVersion 2025-03-12 2025-03-12 false true true
Die folgenden Lizenzbestimmungen sind mit dieser Ressource verbunden: