Teil eines Buches
Der interkulturelle Auftrag der Bildungsstätten für Europa nach 1992: Zur berufsqualifizierenden Fremdsprachenkompetenz des Euroschülers
Abstract
The article describes an empirical project that explores educational and linguistic needs for Europe after 1992. Two complementary approaches are combined in order to find out about the particular qualifications needed for the future vocational and occupational life of the "Eurostudent". Emphasis is laid on "Eurocompetence" including intercultural competence. The article gives preliminary results of,first, an empirical study dealing with the economic changes and their effect on needs and demands in industry and commerce and, second, a scientific inquiry into the generation that will be the first to begin vocational training in Europe after 1992. The main aspects of this second inquiry are attitudes towards Europe, towards English language courses and towards English as a foreign language.
Citation
In: Timm, Johannes-Peter; Vollmer, Helmut Johannes (Hrsg.): Kontroversen in der Fremdsprachenforschung : Dokumentation des 14. Kongresses für Fremdsprachendidaktik, veranstaltet von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) Essen, 7. - 9. Oktober 1991. Universitätsverlag Dr. N. Brockmeyer: Bochum 1993, S. 165-177; isbn:3-8196-0148-1, isbn:978-3-8196-0148-4Additional Information
Dieser Beitrag ist in abgeänderter Form unter dem Titel "Who's afraid of Europe" auch in Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch, 26(7), (1992), S. 30-33 erschienen.Collections
Publikationen (Fachgebiet Fremdsprachenlehr- und -lernforschung & Interkulturelle Kommunikation)Citation
@inbook{doi:10.17170/kobra-202108054494,
author={Finkbeiner, Claudia},
title={Der interkulturelle Auftrag der Bildungsstätten für Europa nach 1992: Zur berufsqualifizierenden Fremdsprachenkompetenz des Euroschülers},
pages={165-177},
publisher={Universitätsverlag Dr. N. Brockmeyer},
year={1993}
}
0500 Oax 0501 Text $btxt$2rdacontent 0502 Computermedien $bc$2rdacarrier 1100 1993$n1993 1500 1/ger 2050 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/13088 3000 Finkbeiner, Claudia 4000 Der interkulturelle Auftrag der Bildungsstätten für Europa nach 1992: Zur berufsqualifizierenden Fremdsprachenkompetenz des Euroschülers / Finkbeiner, Claudia 4030 4060 Online-Ressource 4085 ##0##=u http://nbn-resolving.de/http://hdl.handle.net/123456789/13088=x R 4204 \$dTeil eines Buches 4170 5550 {{Europa}} 5550 {{Fremdsprachenkenntnis}} 5550 {{Bildungseinrichtung}} 5550 {{Fremdsprachenunterricht}} 7136 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/13088
2021-08-09T11:30:55Z 2021-08-09T11:30:55Z 1993 doi:10.17170/kobra-202108054494 http://hdl.handle.net/123456789/13088 Dieser Beitrag ist in abgeänderter Form unter dem Titel "Who's afraid of Europe" auch in Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch, 26(7), (1992), S. 30-33 erschienen. ger Universitätsverlag Dr. N. Brockmeyer Urheberrechtlich geschützt https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ 400 Der interkulturelle Auftrag der Bildungsstätten für Europa nach 1992: Zur berufsqualifizierenden Fremdsprachenkompetenz des Euroschülers Teil eines Buches The article describes an empirical project that explores educational and linguistic needs for Europe after 1992. Two complementary approaches are combined in order to find out about the particular qualifications needed for the future vocational and occupational life of the "Eurostudent". Emphasis is laid on "Eurocompetence" including intercultural competence. The article gives preliminary results of,first, an empirical study dealing with the economic changes and their effect on needs and demands in industry and commerce and, second, a scientific inquiry into the generation that will be the first to begin vocational training in Europe after 1992. The main aspects of this second inquiry are attitudes towards Europe, towards English language courses and towards English as a foreign language. open access Finkbeiner, Claudia Bochum Europa Fremdsprachenkenntnis Bildungseinrichtung Fremdsprachenunterricht publishedVersion Kontroversen in der Fremdsprachenforschung : Dokumentation des 14. Kongresses für Fremdsprachendidaktik, veranstaltet von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) Essen, 7. - 9. Oktober 1991 Timm, Johannes-Peter Vollmer, Helmut Johannes isbn:3-8196-0148-1 isbn:978-3-8196-0148-4 165-177 Beiträge zur Fremdsprachenforschung 1 false
The following license files are associated with this item:
Urheberrechtlich geschützt