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Date
2022Author
Billert, Matthias SimonSubject
300 Social sciences 330 Economics BürgerbeteiligungEmpowermentLerntechnikDigitalisierungÖffentlicher SektorPrivatwirtschaftHessenSystemplattformMetadata
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Buch
Leveraging Digital Co-Creation Platforms for the Systematic Creation of High-Quality Contributions in the Public and Private Sector
Abstract
In der Dissertation „Leveraging Digital Co-Creation Platforms for the Systematic Creation of High-Quality Contributions in the Public and Private Sector” geht es um die Vorstellung der verschiedenen Partizipationsebenen sowie der Komponenten eines Dienstleistungssystems als Co-Creation System. Auf dieser Basis wird eine digitale kollaborative Bürgerbeteiligungsplattform zur Co-Creation von bürgerinitiierten Dienstleistungen im öffentlichen Sektor designt und evaluiert. Weiterhin findet das Design und die Evaluation einer digitalen kollaborativen Lern- und Qualifizierungsplattform zur Co-Creation von situiertem arbeitsprozessbezogenem Lernmaterial im privaten Sektor statt. Schließlich werden geeignete Dienstleistungsmessmodelle zur Qualitätsbestimmung erarbeitet. Dabei trägt die Dissertation mit dem systematischen Co-Creation Einreichungsprozess durch die Anwendung von strukturellem Empowerment zur Unter stützung des Einzelnen bei. Die aus einem Top-down und Bottom-up Ansatz kombinierte Co-Creation Plattform stellt eine Theorie der Gestaltung und des Handelns dar. Zusätzlich werden konkrete Designprinzipien zur Entwicklung des Co-Creation Systems bereitgestellt.
In the public sector, cities as a service system try to take into account the expertise of citizens through citizen participation. In this process, participation solutions are offered by cities but are not accepted by citizens. In contrast, citizens try to submit unstructured proposals to cities. For this reason, citizens need to be involved in a structural creation process from the beginning to ensure quality services. A similar phenomenon can be observed in the private sector in the field of education and training. Employees are unable to use the learning material provided by companies because it is outdated, unstructured or does not correspond to the actual process. At the same time, employees do not have the knowledge to create learning materials. Therefore, employees should be involved in a structural creation process from the beginning to ensure high-quality learning materials.
Additional Information
Zugleich: Dissertation, Universität Kassel, 2022Druckausgabe
Link zu kassel university pressCitation
@book{doi:10.17170/kobra-202209276899,
author={Billert, Matthias Simon},
title={Leveraging Digital Co-Creation Platforms for the Systematic Creation of High-Quality Contributions in the Public and Private Sector},
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