Suche
Anzeige der Dokumente 1-5 von 5
Dissertation
Tracing World-Class Universities in the Global Public(ity) Sphere
(2023)
Tracing World-class Universities in the Global Public(ity) Sphere The salience of reputation management has grown, both in terms of scale and prominence, in higher education management and governance, and, subsequently, higher education research in the past two decades. Reputation management is no longer a peripheral topic of interest for a few higher education researchers judging from the exponential growth in the volume of academic literature and the changing external environment in which universities communicate ...
Buch
Dissertation
Die Stellung des Betriebes in der sozialistischen Wirtschaft
(Herder & Herder GmbH, Frankfurt/New York, 1974)
Dissertation
Strategische Erfolgsfaktoren für ein kosten-risiko-optimales Public Debt Management - Organisatorische und inhaltliche Parameter im internationalen Vergleich
(2013-06-07)
Aus den im Rahmen dieser Forschungsarbeit empirisch gewonnenen Erkenntnissen werden Gestaltungsempfehlungen für das Public Debt Management abgeleitet. Diese zeigen, dass ein wirtschaftliches Public Debt Management nicht ein ausschließlich kostenminimierendes (sparsames), sondern ein kosten-risiko-optimales Public Debt Management mit effektiven internen und externen Überwachungsinstrumenten und wirksamer externer Finanzkontrolle sein muss.
Dissertation
The Implications of Feedback Frequency for Employee Creativity
(2022)
Managers are still floundering when they have to decide on the optimal level of feedback frequency; either when they consider themselves as a source of feedback, but also when they shape the feedback environment of their employees, e.g., by allowing more (or less) frequent customer feedback. Furthermore, given that feedback is a time-consuming task, managers might be reluctant to provide feedback frequently, foregoing a potentially powerful lever for increasing employee creativity. Ultimately, clarifying the ambiguities ...
Dissertation
Corporate Social Responsibility und Stakeholder
(2015-07-27)
Shareholdern, Mitarbeitern und Konsumenten kommt im Rahmen der Corporate Social Responsibility (CSR) eine zentrale Rolle zu. Nicht zuletzt aufgrund ihrer ökonomischen Bedeutung für Unternehmen und ihrer Einflussmöglichkeiten auf diese werden sie zu den mithin wichtigsten Stakeholdern gezählt. Innerhalb der unternehmensethischen Diskussion setzt sich dabei verstärkt die Sichtweise eines Business Case von CSR durch, demzufolge CSR generell und insbesondere bei diesen drei Stakeholdern an Bedeutung gewinnt und ein ...