Search
Now showing items 1-10 of 10
Aufsatz
Der Unterschied als Stärke
(Beauftragte für Migration und Integration im Ministerium für Arbeit, Soziales, Familie und Gesundheit Rheinland-Pfalz, Mainz, 2006)
Aufsatz
Hygiene, Gesundheit, Ordnung
(Stadt Steinau an der Straße, 2000)
Aufsatz
Spaziergang durch Toronto
(BuntStift e.V., 2006)
Aufsatz
Wahrnehmungspsychologie und Landschaft
(2010-09-30)
Landschaft ist ein Wahrnehmungsphänomen und als solches kulturwissenschaftlich rekonstruiert worden. Dieser Rekonstruktion zufolge ist es eine an Gemälden gewonnene Anschauungsform, die auf das Land außerhalb von Gemälden übertragen worden ist, das wie ein Bild betrachtet wird. Dieser Erkenntnis widerspricht die Wahrnehmungspsychologie, genauer die Evolutionspsychologie, dahin gehend, dass die Landschaftswahrnehmung schon in der frühen Menschheitsentwicklung erworben wurde. Denn die heutigen landschaftlichen Präferenzen ...
Aufsatz
Das Phantom der Kultur
(2008-06-11)
Aufsatz

Living and Planning on the Edge: Unravelling Conflict and Claim-Making in Peri-Urban Lahore, Pakistan
(2021-05-25)
In Lahore, Pakistan’s second largest city, high population growth rates, decades of rural-urban migration, and rampant land and real-estate speculation have contributed to the rapid urbanization of peri-urban land and the engulfing of pre-existing rural settlements. Lahore’s spatial transformation goes hand in hand with an increasingly complex urban governance framework. Historically shaped by colonial planning institutions and decades of political instability as power alternated between military and civilian regimes, ...
Aufsatz
Entwicklung und Potentiale digitaler Raumforschung
(2018)
A rise of digital methods paves the way for new opportunities but also poses risks for spatial planning and research. Academic training of planners rarely supports the testing and understanding of digital research tools. In this article we analyze best-practice examples, review questions of data ethics and provide recommendations for incorporating the digital-turn in the academic teaching practices.