Datum
1995Autor
Finkbeiner, ClaudiaSchlagwort
370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen 420 Englisch EuropaHandlungsorientierter UnterrichtEnglischunterrichtPolitischer WandelVielfaltMetadata
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Konferenzveröffentlichung
Handlungsorientierter Englischunterricht zwischen den Zwängen einer pluralistischen Gesellschaft, der pädagogischen Freiheit des Lehrers und den Ansprüchen des Schülers - ein circulus vitiosus?
Zusammenfassung
The article is based on an empirical project that explored linguistic and educational needs from 1990 till 1992 for future Europe. The matter of discussion attends to the question whether 'action-oriented' foreign language teaching taking place between the constraints of the pluralistic society, the pedagogic freedom of the teacher and the demands, needs and interests of the pupil is a vicious circle or not. Therefore the multifarious conditions of language teaching are focussed. The following spheres are pointed out exemplarily: demands of foreign language professional associations and experts, demands of industry and commerce, constraints by curricula and influences by factors inherent in the system of institutional foreign language teaching.
Zitierform
In: Bredella, Lothar (Hrsg.): Verstehen und Verständigung durch Sprachenlernen?. Dokumentation des 15. Kongresses für Fremdsprachendidaktik, veranstaltet von der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Giessen, 4. - 6. Oktober 1993. Universitätsverlag Dr. N. Brockmeyer: Bochum 1995, S. 331-337; ISBN 3-8196-0339-5Sammlung(en)
Publikationen (Fachgebiet Fremdsprachenlehr- und -lernforschung & Interkulturelle Kommunikation)Zitieren
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