Teil eines Buches
Überlegungen zu den Determinanten bedeutungskonstituierender Konstrukte beim Wissensaufbau im Textverstehensprozeß
Abstract
The essay focusses on text comprehension processes, particularly in the field of learning English as a foreign language in secondary schools ( middle schools and high schools). lt refers to an em pirical study on the interaction of learning strategies and interest in the foreign language teaching course, particularly in reading processes. Within this study the complexity of inherently different processes when reading different text types ( expository versus narrative) is explored. The research methods and the design of the empirical investigation are based on second language research and synergetically refer to reasearch outcomes in the field of interest and learning strategies as weil as text comprehension. First preliminary results are given.
Citation
In: Börner, Wolfgang; Vogel, Klaus (Hrsg.): Texte im Fremdsprachenerwerb : Verstehen und Produzieren. Gunter Narr Verlag: Tübingen 1996, S. 91-110; isbn:978-3-8233-5083-5, isbn:3-8233-5083-8Collections
Publikationen (Fachgebiet Fremdsprachenlehr- und -lernforschung & Interkulturelle Kommunikation)Citation
@inbook{doi:10.17170/kobra-202109084737,
author={Finkbeiner, Claudia},
title={Überlegungen zu den Determinanten bedeutungskonstituierender Konstrukte beim Wissensaufbau im Textverstehensprozeß},
pages={91-110},
publisher={Gunter Narr Verlag},
year={1996}
}
0500 Oax 0501 Text $btxt$2rdacontent 0502 Computermedien $bc$2rdacarrier 1100 1996$n1996 1500 1/ger 2050 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/13234 3000 Finkbeiner, Claudia 4000 Überlegungen zu den Determinanten bedeutungskonstituierender Konstrukte beim Wissensaufbau im Textverstehensprozeß / Finkbeiner, Claudia 4030 4060 Online-Ressource 4085 ##0##=u http://nbn-resolving.de/http://hdl.handle.net/123456789/13234=x R 4204 \$dTeil eines Buches 4170 5550 {{Determinator}} 5550 {{Textverstehen}} 5550 {{Lerntechnik}} 5550 {{Englisch}} 7136 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/13234
2021-09-10T07:12:22Z 2021-09-10T07:12:22Z 1996 doi:10.17170/kobra-202109084737 http://hdl.handle.net/123456789/13234 ger Gunter Narr Verlag Urheberrechtlich geschützt https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ 400 Überlegungen zu den Determinanten bedeutungskonstituierender Konstrukte beim Wissensaufbau im Textverstehensprozeß Teil eines Buches The essay focusses on text comprehension processes, particularly in the field of learning English as a foreign language in secondary schools ( middle schools and high schools). lt refers to an em pirical study on the interaction of learning strategies and interest in the foreign language teaching course, particularly in reading processes. Within this study the complexity of inherently different processes when reading different text types ( expository versus narrative) is explored. The research methods and the design of the empirical investigation are based on second language research and synergetically refer to reasearch outcomes in the field of interest and learning strategies as weil as text comprehension. First preliminary results are given. open access Finkbeiner, Claudia Tübingen Determinator Textverstehen Lerntechnik Englisch publishedVersion Texte im Fremdsprachenerwerb : Verstehen und Produzieren Börner, Wolfgang Vogel, Klaus isbn:978-3-8233-5083-5 isbn:3-8233-5083-8 91-110 Tübinger Beiträge zur Linguistik 418 false
The following license files are associated with this item:
Urheberrechtlich geschützt