Aufsatz
Warum beteiligen sich Coaches an Coaching-Forschung – und warum eigentlich nicht?
(Why do coaches participate in coaching research—and why not? Coaches’ attitudes towards coaching research and their impact on participation in research)
Abstract
In einer Online-Umfrage befragten wir 252 Coaches und analysierten ihre Einstellung zur Coaching-Forschung, Faktoren, die ihre Einstellung beeinflussen, und wie sich ihre Haltung wiederum auf ihre Bereitschaft zur Teilnahme an Coaching-Forschung auswirkt. Die Faktorenanalyse ergab vier verschiedene Einstellungsfaktoren: (1) Mehrwert und (2) Schaden durch Coaching-Forschung, (3) Effektivitätszweifel, (4) Aufwand im Zusammenhang mit der Teilnahme an Coaching-Forschung. Die Erfahrung der Coaches (d. h. Novizen vs. Expert:innen; mit Coaching-Ausbildung vs. ohne) sagte die Einstellung zur Coaching-Forschung voraus, insbesondere für die Faktoren (2) und (3). Alle vier Faktoren sowie eine frühere Forschungsteilnahme sagten signifikant die Bereitschaft zur Teilnahme an Coaching-Forschung voraus.
In the online survey, we surveyed 252 coaches and analysed their attitudes towards coaching research, factors that influence their attitudes, and how their attitudes in turn affect their willingness to participate in coaching research. Factor analysis revealed four distinct attitude factors: (1) benefit of and (2) damage through coaching research, (3) fear of exposure of coaching inefficacy and (4) effort related to participation in coaching research. Coaches’ experience (i.e., novices vs. experts; having undergone coach training vs. not) predicted attitudes to coaching research, namely for factors (2) and (3). All four factors as well as previous research participation significantly predicted willingness to participate in coaching research.
Citation
In: Organisationsberatung, Supervision, Coaching (OSC) Volume 29 / Issue 3 (2022-07-12) , S. 347-364 ; eissn:1862-2577Sponsorship
Gefördert im Rahmen des Projekts DEALCitation
@article{doi:10.17170/kobra-202209226888,
author={Hinn, Denise and Kotte, Silja and Möller, Heidi},
title={Warum beteiligen sich Coaches an Coaching-Forschung – und warum eigentlich nicht?},
journal={Organisationsberatung, Supervision, Coaching (OSC)},
year={2022}
}
0500 Oax 0501 Text $btxt$2rdacontent 0502 Computermedien $bc$2rdacarrier 1100 2022$n2022 1500 1/ger 2050 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/14309 3000 Hinn, Denise 3010 Kotte, Silja 3010 Möller, Heidi 4000 Warum beteiligen sich Coaches an Coaching-Forschung – und warum eigentlich nicht? :Why do coaches participate in coaching research—and why not? Coaches’ attitudes towards coaching research and their impact on participation in research / Hinn, Denise 4030 4060 Online-Ressource 4085 ##0##=u http://nbn-resolving.de/http://hdl.handle.net/123456789/14309=x R 4204 \$dAufsatz 4170 5550 {{Coaching}} 5550 {{Forschung}} 5550 {{Einstellung}} 5550 {{Teilnahme}} 5550 {{Bereitschaft}} 7136 ##0##http://hdl.handle.net/123456789/14309
2022-12-21T09:53:56Z 2022-12-21T09:53:56Z 2022-07-12 doi:10.17170/kobra-202209226888 http://hdl.handle.net/123456789/14309 Gefördert im Rahmen des Projekts DEAL ger Namensnennung 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Coachingforschung Einstellungen Teilnahmebereitschaft coaching research attitudes participation 300 Warum beteiligen sich Coaches an Coaching-Forschung – und warum eigentlich nicht? Aufsatz In einer Online-Umfrage befragten wir 252 Coaches und analysierten ihre Einstellung zur Coaching-Forschung, Faktoren, die ihre Einstellung beeinflussen, und wie sich ihre Haltung wiederum auf ihre Bereitschaft zur Teilnahme an Coaching-Forschung auswirkt. Die Faktorenanalyse ergab vier verschiedene Einstellungsfaktoren: (1) Mehrwert und (2) Schaden durch Coaching-Forschung, (3) Effektivitätszweifel, (4) Aufwand im Zusammenhang mit der Teilnahme an Coaching-Forschung. Die Erfahrung der Coaches (d. h. Novizen vs. Expert:innen; mit Coaching-Ausbildung vs. ohne) sagte die Einstellung zur Coaching-Forschung voraus, insbesondere für die Faktoren (2) und (3). Alle vier Faktoren sowie eine frühere Forschungsteilnahme sagten signifikant die Bereitschaft zur Teilnahme an Coaching-Forschung voraus. In the online survey, we surveyed 252 coaches and analysed their attitudes towards coaching research, factors that influence their attitudes, and how their attitudes in turn affect their willingness to participate in coaching research. Factor analysis revealed four distinct attitude factors: (1) benefit of and (2) damage through coaching research, (3) fear of exposure of coaching inefficacy and (4) effort related to participation in coaching research. Coaches’ experience (i.e., novices vs. experts; having undergone coach training vs. not) predicted attitudes to coaching research, namely for factors (2) and (3). All four factors as well as previous research participation significantly predicted willingness to participate in coaching research. open access Why do coaches participate in coaching research—and why not? Coaches’ attitudes towards coaching research and their impact on participation in research Hinn, Denise Kotte, Silja Möller, Heidi doi:10.1007/s11613-022-00772-5 Coaching Forschung Einstellung Teilnahme Bereitschaft publishedVersion eissn:1862-2577 Issue 3 Organisationsberatung, Supervision, Coaching (OSC) 347-364 Volume 29 false
The following license files are associated with this item: