Suche
Anzeige der Dokumente 1-4 von 4
Aufsatz
Why different trust relationships matter for information systems users
(2015-12-08)
Technology acceptance research has shown that trust is an important factor fostering use of information systems (IS). As a result, numerous IS researchers have studied factors that build trust in IS. However, IS research on trust has mainly focused on the trust relationship between the user and the IS itself, largely neglecting that other targets of trust might also drive IS use from a user’s point of view. Accordingly, we investigate the importance of different targets of trust in IS use. Therefore, we use the concept ...
Dissertation
Strategische Erfolgsfaktoren für ein kosten-risiko-optimales Public Debt Management - Organisatorische und inhaltliche Parameter im internationalen Vergleich
(2013-06-07)
Aus den im Rahmen dieser Forschungsarbeit empirisch gewonnenen Erkenntnissen werden Gestaltungsempfehlungen für das Public Debt Management abgeleitet. Diese zeigen, dass ein wirtschaftliches Public Debt Management nicht ein ausschließlich kostenminimierendes (sparsames), sondern ein kosten-risiko-optimales Public Debt Management mit effektiven internen und externen Überwachungsinstrumenten und wirksamer externer Finanzkontrolle sein muss.
Dissertation
Corporate Social Responsibility und Stakeholder
(2015-07-27)
Shareholdern, Mitarbeitern und Konsumenten kommt im Rahmen der Corporate Social Responsibility (CSR) eine zentrale Rolle zu. Nicht zuletzt aufgrund ihrer ökonomischen Bedeutung für Unternehmen und ihrer Einflussmöglichkeiten auf diese werden sie zu den mithin wichtigsten Stakeholdern gezählt. Innerhalb der unternehmensethischen Diskussion setzt sich dabei verstärkt die Sichtweise eines Business Case von CSR durch, demzufolge CSR generell und insbesondere bei diesen drei Stakeholdern an Bedeutung gewinnt und ein ...
Aufsatz
Individual Appropriation of Learning Management Systems — Antecedents and Consequences
(2017-01-10)
IT support in the learning process constitutes a key factor for the success of innovative teaching/learning scenarios. To ensure learning success in innovative teaching/learning scenarios, learners need to faithfully apply learning management systems (LMS). However, we lack theoretical insights into which factors affect whether they do so. To help solve this issue, we first used adaptive structuration theory to identify antecedents and consequences regarding faithful LMS appropriation and embed them into a theoretical ...