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Dissertation
The role of price in consumers’ purchase decisions on organic food
(2018-05)
Trotz des über die letzten Dekaden anhaltenden Wachstums des Marktes für ökologische Lebensmittel bleibt der Sektor hinter seinem Potential zurück. Als wesentlicher Grund hierfür wird häufig der Preis von Öko-Lebensmitteln genannt, der von Konsumenten als zu hoch empfunden wird. Der derzeitige Stand des Wissens bietet jedoch kein klares Bild über das Verbraucherverhalten in Bezug auf den Preis von Öko-Lebensmitteln. Das Ziel dieser Dissertation ist daher, Erkenntnisse zur Preissensitivität von Verbrauchern bei ...
Dissertation
Volatile Compounds effects in Industrial Food Recipes using Food Pairing Method
(2020-12)
The present study aims to investigate the flavour pairing-methodology for product development in an international acting company. Besides the sensory tests, analytical investigations and algorithmic works are part of the research.
In this study, original food ingredients (eighty-seven flavouring ingredients) which are mostly consumed in Turkey and some of them are currently used in a worldwide acting company (Headquarter in Germany with a branch in Turkey) were examined to postulate which ingredients should be brought ...
Dissertation
Qualitätsmanagement
(2019)
Die vorliegende Thesis mit dem Titel „Qualitätsmanagement. Status quo und Umsetzung an Hochschulen – eine empirische Studie“, klärt die Frage, ob es Konzepte gibt, die mit dem Thema Qualitätsmanagement (QM) in Zusammenhang stehen und von welcher Art diese sind. Darauf aufbauend wird untersucht, wie QM an Hochschulen umgesetzt wird und ob generische Empfehlungen zur Einführung und Weiterentwicklung eines QM-Systems an Hochschulen gegeben werden können. Die Untersuchung gliedert sich in eine Vorstudie und eine empirische ...
Dissertation
Factors influencing consumers’ gaze and purchase behavior for food products labeled with nutrition and health claims
(2019-11)
Short Summary:
The labeling of food products with a nutrition or a health claim is a widespread practice in the EU. These claims are short sentences on the front of food packages which highlight positive nutritional characteristics or beneficial health effects for the body. Research on nutrition and health claims shows a lack of consensus on whether these claims have a positive or a negative effect on consumers’ preferences and purchase behavior. Therefore, the research objective of this dissertation was to investigate ...
Dissertation
Food commercialization, hidden hunger and malnutrition: A study of food and nutrition security, focusing on the marginalized society in Sri Lanka
(2020-09)
From 2016 to 2019, a collaborative research project between the Rajarata University of Sri Lanka and the Department of Organic Food Quality and Food Culture, University of Kassel, Germany, was carried out to investigate the food commercialization, hidden hunger, and malnutrition in marginalized societies in Sri Lanka.
Consuming a healthy diet, maintaining good health, and chronic diseases is a challenge for those struggling with poverty and food insecurity for various reasons in Sri Lanka, including limited financial ...
Dissertation
Sustainable diets: Studies on German consumers’ intention-behavior gap
(2020-01)
Globally our practiced food systems are causing great harm to our environment including contributions to biodiversity loss, soil degradation, water pollution, and climate change, as well as to human health. Sustainable diets are crucial for solving those global diet-related problems because they are credited with a key role in the transformation of our currently practiced food systems into more sustainable ones. Increasing the practice of sustainable diets can be a starting point for initiating the needed change. ...
Dissertation
Analysis of the Market Potential of Syrian Organic Fruit and Vegetables for Exports to Germany
(2016-10-19)
Syria has been a major producer and exporter of fresh fruit and vegetables (FFV) in the Arabic region. Prior to 2011, Syrian FFV were mainly exported to the neighbouring countries, the Gulf States and Northern Africa as well as to Eastern European countries. Although the EU is potentially one of the most profitable markets of high quality FFV (such as organic ones) in the world, Syrian exports of FFV to Western European countries like Germany have been small. It could be a lucrative opportunity for Syrian growers and ...
Dissertation
Simulative Risikoanalyse von Biomethanprojekten
(2012-07-30)
Im Zuge der Novellierung der Gasnetzzugangsverordnung sowie des Erneuerbare-Energien-Gesetzes entwickelte sich die Einspeisung von Biomethan in das Erdgasnetz als alternative Investitionsmöglichkeit der Erneuerbare-Energien-Branche. Als problematisch erweist sich dabei die Identifikation und Strukturierung einzelner Risikofaktoren zu einem Risikobereich, sowie die anschließende Quantifizierung dieser Risikofaktoren innerhalb eines Risikoportfolios. Darüber hinaus besteht die Schwierigkeit, diese Risikofaktoren in ...
Dissertation
Veränderungen im Öko-Lebensmittelkonsum in Familien mit Kindern und deren Hintergründe
(2010-02-17)
Im Rahmen der Arbeit wird den Fragen nachgegangen, inwiefern der Konsum von Öko-Lebensmitteln in Familien mit Kindern im zeitlichen Verlauf Veränderungen unterliegt und worin Veränderungen im Öko-Lebensmittelkonsum in Familien mit Kindern begründet sind. Aus den hierzu gewonnenen Erkenntnissen werden Schlussfolgerungen für die Konsumentenforschung und das Marketing von Öko-Produkten gezogen. Theoretische Grundlage stellen der Familienzyklus sowie Forschungsergebnisse zum Konsumentenverhalten in Familien und zum Konsum ...
Dissertation
Labelling schemes for organic food: Consumer attitudes, preferences and willingness-to-pay in six European countries
(2011-12-12)
Since July 2010, all pre-packed organic food produced in the European Union (EU) must carry the new mandatory EU logo for organic food. Voluntary organic labels (such as national governmental logos and logos of private farmers’ associations and control bodies) can still be used, but only in addition to the mandatory EU logo. This change in the regulatory environment of organic labelling raises a number of questions regarding consumer preferences for different kinds of organic certification logos, which the present ...